26 juli 2013

Kusin på besök

Idag kom kusin Malte på besök, vilket båda pojkarna har sett fram mycket emot. 
Redan igår fick jag tips om dagens sevärdhet, det var dags att tröska rapsen idag! Efter att först ha tittat på håll från trädgården, gick sen jag med tre nyfikna killar (nej, Martin stannade faktiskt hemma) längre ner på vägen för att ta en närmre titt. 


Först stod vi och tittade när tröskan kom närmre och närmre, men efter ett tag kom den så nära att vi fick flytta oss. Då blev det lite läskigt, väldigt högljutt och stort, så då fick vi ge oss av hemåt igen. 


Efter lunch var det dags för de små att sova middag. Lite komiskt såg det ut när de låg där och sov med vars en dinosaurie i famnen. 


Igår när jag var i Ullared köpte jag simglasögon till Melker och Sixten. De skulle provas hemma i poolen idag. Snygga fotomodeller jag har! 


En stund i poolen hann de med alla tre, men inte tillräckligt länge för att jag skulle hinna dokumentera det. 
Sen gav Malte upp och fortsatte leka med dinosaurierna. 


Till eftermiddagsfika fick de själv välja, Melker och Malte valde då att äta glass, medan Sixten valde knäckebröd med smör och ost! 

1 kommentar:

Ingrid sa...

Superfina foton! Ser ut som om Malte haft det toppen idag :-D