23 januari 2013

Oj vilken dag!

Idag har nog varit den märkligaste dagen jag varit med om i mitt arbetsliv.
I höstas fick vi reda på att det skulle dras ner på folk, en ny organisation togs fram och innan 1 februari skulle vi få reda på vem som skulle vara i de olika "boxarna" och vem som hamnade utanför.
Så i måndags fick vi alla ett mail från vd:n om att alla skulle vara tillgängliga för enskilda samtal med sin närmsta chef idag.
För min del gick dagen bra, jag kommer från 1 feb ha ny chef och en del nya kollegor, men i stort sett samma arbetsuppgifter som innan. Tyvärr gick det inte lika bra för en del av mina nuvarande kollegor och stämningen som blir när alla en efter en kommer tillbaka från ett samtal och vi andra inte vet vem som ska stanna eller får sluta, den var inte rolig.

Men imorgon ska jag träffa min nya chef och mina nya kollegor och sen blir det till att se framåt istället.
Passade därför på att köpa lite vårfina blommor med mig hem idag. :-)

1 kommentar:

Maria Eriksson sa...

Glad för att det ordnade sig för dig!!! Kram syrran