7 maj 2012

Mat på pinne

Idag är det måndag, med andra ord min och pojkarnas lediga dag. Melker ville inte åka till öppna förskolan, men däremot jublade han när jag föreslog Ikea. Tacka vet jag "Småland".
Vi körde tidigt och passade på att äta förmiddagsmellanmålet på Ikea, helt otroliga 19kr för oss alla tre, att jämföra mot kaffet jag betalade 34! kr för på vägen hem, men det kunde jag ju unna mig efter den frukosten.

Efter att Sixten och jag hunnit med en tur på Ikea och hämtat Melker i smålandet, åkte vi bort till väla för att hälsa på mormor. Sixten tjatade om morfar, till sist tröttnade storebror och förklarade att han jobbade inte på väla, för han är ju pensionär!

Sen fick vi minsann hinna med en lunch också, övertalade dem till att dela på en portion kyckling istället för hamburgare, och som dom åt. Tror att jag i fortsättningen skall servera all mat på spett, för det var tydligen poppis. Vars ett kycklingspett åt dem innan de var mätta och nöjda.

Inga kommentarer: