17 december 2009

Semesterträning

Igår kom det ju lite snö här i Skåne, som när jag gick och la mig i går kväll låg fint i trädgården, men i morse hade vinden varit igång och flyttat den från trädgården ut till vägen istället. Melker och jag hade planerat för att köra till Hyllinge och fixa lite julklappar samt hälsa på töserna i Valleberga. Men det blev tyvärr inget av det idag. Vi tog pulkan och gick en bit på vägen för att se hur det såg ut, men där var stora drivor som jag inte ville ge mig ut i. Istället fick vi prova kläderna och pulkan inför semestern, som nu bara är drygt två veckor bort.
Nu har solen kommit fram, och Bengt har varit här med traktorn och kört bort snön, så nu är det bara att hoppas att snön blir där den är så jag kan komma iväg till Svalöv och klippa mig i kväll!

1 kommentar:

Rosita sa...

Tack det samma!
Visst är det härligt med lite snö här nere! Så kul för barnen ju! :-) Aningen jobbigt för oss, men det är det värt (än så länge)!
Kul att du lagt till komentererna igen!