14 januari 2009

Tisdagsdans

Igår var det tisdag och terminsstart på dansen. Eftersom Melker och jag inte riktigt hade kommit överens under eftermiddagen (han är antaglitgen trött på mig) så hade jag bestämt mig för att vi skulle följa med Martin dit. Även om vi inte kan dansa båda två när Melker är med så träffar jag i alla fall lite folk. Melker var ordentligt trött när vi körde hemifrån och sov en stund i bilen på vägen dit, sen var det full rulle resten av kvällen. Han är ju en social varelse han också och älskar ju när det är folk runt omkring. Den första timmen när Martin och Rasmus tränade ungdomarna satt Melker hos Anette och mös och jag fick hoppa in och vara med och dansa lite då och då. Sen var Martin med och dansade med vuxenlaget också, och Melker och jag satt och tittade på. Han tittar väldigt intresserat på alla som rör sig och blir snabbt orolig när musiken tystnar och de står stilla. Lite sugen på att dansar blir jag också, men tyvärr är det så att det fattas kavaljerer så därför blir det oftast Martin som får dansa och jag som får vara barnvakt. Så om någon skulle känna för att vara barnvakt på tisdagkvällar, så är det välkommet, det är bara att säga till. Men som sagt, det går lätt att ha honom med också, det är roligt när han får titta på andra än sin mamma. Hemma brukar han vara vaken max 2 timmar i sträck, igårkväll sov han 15 minuter på nästan 6 timmar. Tyvärr gjorde det inte att han sov gott i natt, utan mellan 4-5 inatt har han och jag varit vakna, sen somnade han igen till halv åtta. I stället har han tagit igen det nu på förmiddagen, har nu sovit i 1,5 timme och är inte vaken än.

Med smakportionerna går det sådär. Det är fortfarande potatis som gäller, rejält utblandad med ersättning, men han förstår ändå inte riktigt att det är något som han skall äta, puttar ut allt med tungan.

I morgon är det dags för BVC besök, 1,5 månad sen sist, så nu skall det bli spännande och se hur mycket han har växt. En hel del känns det som.

Inga kommentarer: